HÍREINK

Fontos a minőség és az ár, de az ügyfélcentrikus hozzáállás is dobogós helyen végzett felmérésünkön

Milyen szempontok alapján dönti el egy kiskereskedő, hogy honnan szerzi be az árut? Milyen elvárásai vannak az üzleti partnereivel szemben, és megéri-e multikkal dolgozni? Elsősorban erre voltunk kíváncsiak, amikor 2022-ben összeállítottuk felmérésünket. Csaknem minden kiskereskedő partnerünk véleményét kikértük. Ezúton is köszönjük, hogy kivétel nélkül mindenki megtisztelt bennünket azzal, hogy válaszolt.
Természetesen az is érdekelt minket, hogyan vélekednek a Húsház termékeiről, hogyan tehetnénk egyszerűbbé a közös munkát (rendelés, kiszállítás, számlázás stb.), és milyen igényeik vannak a jövőben egyrészt a húsáruval, másrészt az ügyintézéssel kapcsolatban.

Mi a döntő szempont, amikor húst vásárolnak tőlünk?

Nem okozott különösebb meglepetést, hogy a megfelelő ár végzett magasan az első helyen (48%-a a válaszadóknak nevezte meg ezt a szempontot), de fontos a minőség (27%) és a kapcsolattartó hozzáállása is (18%). Ez utóbbi kapcsán a segítőkészséget, a kompromisszumra való képességet, a megoldások keresését, a tájékoztatás minőségét és a személyes szimpátiát nevezték meg, mint fontos tényezőket.

Ügyfeleink igénylik a minőségi árut, illetve a vevőkörük függvényében térnek el ettől, attól függően, hogy az mennyire fizetőképes. Igyekeznek a magyar húsárut előnyben részesíteni.

Egy másik fontos szempont az áru frissessége, illetve ezzel együtt a szavatossági idő, hogy ne legyen túl szűk (pár napos), és biztonsággal értékesíteni tudják a készletet, mert a vevők is szívesebben viszik akkor, amikor friss, és több helyen kerül azonnal feldolgozásra, amit vásárolnak.

A multi versenytárs vagy partner?

A multikra vonatkozó kérdésekre adott válaszokból kiderül, hogy több szempontból is kiszolgáltatva érzik magukat: nem tudnak velük versenyezni (10%), az árstop nekik kedvez (10%), a SZÉP-kártya nekik kedvez (6%), játszanak az árakkal (6%). Ezek eredményeként a kiskereskedők jelentős forgalomkiesést élnek meg (van, ahol akár 60%-kal kevesebb, vagy az 1/5-re csökkent), amit egyelőre nem tudnak pótolni.

A multikra nézve, bár olcsóbbnak tartják őket, többekben megfogalmazódott az a
gondolat, hogy az árakkal nem tisztességesen járnak el, mivel kihasználják az emberek oda nem figyelését, akik a végösszeget látják, és nem veszik észre, hogy kevesebb húst vesznek több pénzért, lásd csomagolási súly (gramm) és hozzárendelt egységár (kg). Ehhez társul az árak megjelenítése is: ár nagybetűvel, mennyiség kisbetűvel.

A megkérdezettek elmondása szerint az is sokszor előfordul a multiknál, hogy szépen be van csomagolva az áru, de sérült, ami csak kibontás után derül ki. Alapvetően az az álláspont rajzolódik ki, hogy a multik nem jó minőséget forgalmaznak.

Hogyan legyünk jobbak?

Mindannyian törekszünk arra, hogy jobbak legyünk, pontosan ezért kérdeztük meg, hogyan tehetnénk egyszerűbbé partnereinknek a közös munkát. Őszintén örülünk, hogy 48%-a a megkérdezetteknek azt válaszolta, nincs olyasmi, ami egyszerűbbé tenné a folyamatokat, mert már így is kellően egyszerűek. Az ügyintézés kapcsán 77% igazolta vissza, hogy elégedett a jelenlegi színvonallal.

A partnerek összességében örülnének, ha olcsóbban tudnának árut beszerezni, viszont ezt nem szeretnék a minőség rovására tenni, mert több szempontból is hátrányos helyzetbe kerültek a központi intézkedések miatt. Ehhez jön még adott esetben az áruhiány.

Igény mutatkozik a kisebb adagos csomagolások iránt, mellyel a vásárlók igényeihez szeretnének igazodni, egy bizonyos réteg jobban venné, többet el tudnának belőle adni (tálcás húsok, egyadagos kis tasakok).

A folyamatos és rendszeres kapcsolattartást, tájékoztatást nemcsak jó néven veszik,
hanem ténylegesen is igénylik.

  • Telephelyeink és elérhetőségeik
  • Balatonlelle 06 85 450 115
  • Győr 06 70 944 7775
  • Balatonboglár 06 76 767 601

Vásárlóink véleménye

Együttműködő partnereink